Výzva 10 000 kroků už potřetí!

Zapojte se do dubnové Výzvy 10 000 kroků. Motivujte se k pravidelné aktivitě, zapisujte ušlé či naběhané kilometry, podpořte městskou část v soutěži obcí a navíc můžete závodit s přáteli a dalšími Chaberáky o to, kdo za pohyb získá víc bodů. Stačí se přihlásit na www.desettisickroku.cz.

Výzva 10 000 kroků pracuje s magickou hranicí deseti tisíc kroků, což odpovídá zhruba vzdálenosti 7,5 kilometrů. Ve skutečnosti však stačí mnohem méně kroků, aby byl organismus odolnější. Důležitější než objem je spíše pravidelnost, svižné tempo a příjemné prostředí. I proto výzva sleduje čtyři rozměry: Překonej sám sebePoznej své okolí, Pomáhej druhým a Vyzvi kamarády.

Touto naší výzvou je rovněž podporována politika směřující ke snižování počtu aut ve městech. Součástí takové politiky je vytváření ideálních podmínek pro pěší a cyklisty a motivování svých spoluobčanů k tomu, aby více jezdili na kole nebo chodili pěšky, případně používali MHD.

Registrace probíhají v průběhu března, zapojit se ale můžete také v dubnu, pouze půjde zpětně zapsat „krokové“ výsledky jen za poslední tři dny.

Dolní Chabry opět první tři ženy a muže s největším počtem bodů ve svých kategoriích odmění (odměny doplníme v nejbližších dnech). Na webových stránkách www.desettisickroku.cz naleznete vše o projektu včetně pravidel soutěže a na webu městské části také tipy na některé vycházky.

A kudy se vypravit? Možností je nepočítaně, nabídneme několik tipů

Trasa 1 (cca 8 km)

První trasa začíná na konečné autobusu u rybníka v Dolních Chabrech. Vede směrem k Vltavě, Drahaňskou roklí. Přibližně po dvou kilometrech se stáčí doprava směrem do údolí Čimického potoka, dále pak na vyhlídku za starými Bohnicemi nad Vltavou. Odtud pokračuje kolem starého bohnického hřbitova až na okraj bohnického sídliště a opět údolím Čimického potoka na konečnou zastávku autobusu Sídliště Čimice, kde končí.

Trasa 2 (cca 7 km)

Druhá trasa začíná na břehu Vltavy na konečné autobusu Zámky. Od útulku pro opuštěná zvířata vede do prudkého kopce směrem ke starému bohnickému hřbitovu. Obchází hřbitov a pokračuje do údolí Čimického potoka a dále do Drahaňské rokle. Divokou přírodou pokračuje až k chaberské čističce odpadních vod a pak po panelové cestě prudce do kopce směrem k čimickému sídlišti. Závěrečných pár set metrů vede podél ulice Spořické až na Hrušovanské náměstí, kde trasa končí přímo před chaberskou radnicí.

Trasa 3 (cca 6 km)

Procházka historií naší městské části v trase dlouhé asi šest kilometrů. Jedná se o šestnáct zastavení u naučných tabulí se spoustou zajímavých informací a s herními prvky pro děti. Více o naučné stezce na stránkách OSOP.

Přidat komentář

Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.