Czech point

Projekt Czech POINT (Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál) byl vytvořen pro zjednodušení komunikace občana s úřady. Nyní lze na jednom místě získat ověřené výstupy z informačních systémů veřejné správy.

  • výpisy jsou vydávány na počkání
  • pracoviště ÚMČ Praha - Dolní Chabry kancelář č. 116 - podatelna
  • telefonické dotazy 283 851 272
  • úřední hodiny pondělí a středa 
    7.45-12.00  13.00-17.45

RT = Výpis z rejstříku trestů

  • správní poplatek: 100,- Kč
  • vydání přímo občanům ČR (fyzickým osobám) s platným průkazem totožnosti
  • vydání cizincům
  • má-li přidělené rodné číslo - na základě povolení k dlouhodobému či trvalému pobytu opatřeného fotografií
  • nemá-li přiděleno rodné číslo - na základě identifikačního dokladu
  • vydání prostřednictvím zmocněnce  - na základě úředně ověřené plné moci (vzor na www.czechpoint.cz/ - dokumenty ke stažení).  
    Zmocněnec se musí prokázat platným dokladem totožnosti.

KN = Výpis z katastru nemovitostí

  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu (i započatá)
  • částečný výpis / úplný výpis
  • k vydání je nutno znát alespoň jednu z uvedených možností
    - číslo listu vlastnictví
    - číslo parcely
    - katastrální území
    - číslo popisné, evidenční
  • doklad nelze vystavit na základě rodného čísla, data narození ani dle jména
  • poskytovány jsou pouze textové výpisy nikoliv snímky

OR = Výpis z obchodního rejstříku

  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu (i započatá)
  • k vydání je třeba znát IČ
  • výpis je platný k aktuálnímu datu
  • úplný výpis - zahrnuje veškeré informace, zapsané po dobu existence firmy

ŽR = Výpis ze živnostenského rejstříku

  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu (i započatá)
  • k vydání je třeba znát IČ
  • na základě identifikačního čísla organizace jsou vydávány pouze ověřené výstupy z  veřejné části živnostenského rejstříku

CRŘ = Centrální registr řidičů - výpis bodového hodnocení řidiče

  • dle novely zákona č.361/2000 Sb., (zákon o silničním provozu) lze od 1.1.2009 požádat o Výpis bodového hodnocení osoby z Centrálního registru řidičů prostřednictvím kontaktního místa Czech POINT
  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu ( i započatá)
  • k vydání je potřeba předložit  platný občanský a řidičský průkaz

IR = Výpis z insolventního rejstříku

  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu ( i započatá)
  • vyhledávání informací o
    - osobě - nutné uvést osobní údaje
    - organizaci - nutné uvést IČ organizace
  • spravuje Ministerstvo spravedlnosti

ISVZ = Informační systém o veřejných zakázkách - Výpis ze seznamu
kvalifikovaných dodavatelů

  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu ( i započatá)
  • - k vydání je nutné znát IČ organizace

MA ISOH = Modul autogramy Informační sytém odpadového hospodářství

  • pro získání autorizace pro přístup do MA ISOH žadatel předkládá:

1) platný doklad totožnosti
2) výpis z obchodního rejstříku ( lze vydat na místě)
3)živnostenské oprávnění
4) pokud nežádá o oprávnění k přístupu osobně statutární orgán, je nutné předložit úředně ověřenou plnou moc

  • vydání přístupových údajů do MA ISOH je možné jen na základě identifikace provozovatele, nutné znát identifikační číslo organizace
  • identifikaci žadatele pomocí platného dokladu totožnosti
  • pracovník kontaktního místa může provést:
    - registraci a vydání přístupových údajů
    - změny v přiřazení provozoven k uživatelským účtům
    - vygenerování jednorázového hesla k existujícím účtům
  • správní poplatek: 100,- Kč první strana výpisu, 50,- Kč každá další strana výpisu ( i započatá)
  • podrobnosti: www.cenia.cz

Konverze z listinné do elektronické podoby

  • žadatel předkládá listinu, kterou chce konvertovat
  • výstup je dle volby žadatele předáván:

1) na CD
2) je zaslán do tkz. "Úschovny" (www.czechpoint.cz/uschovna) , tedy úložiště konvertovaných dokumentů, kde si jej žadatel kdykoliv později vyzvedne

  • úhrada nosiče CD je provedena v rámci úhrady poplatku za konverzi
  • správní poplatek: 30,- Kč stránka

Konverze z elektronické do listinné podoby

  • elektronický dokument pouze ve formátu PDF žadatel předkládá na CD, flash  nebo pošle z vlastní datové schránky žadatele do "Úschovny" (www.czechpoint.cz/uschovna) - v posledním případě žadatel předkládá také potvrzení o vložení dokumentu, z něž je patrná  jeho jednoznačná identifikace
  • správní poplatek: 30,- Kč stránka
    podrobnosti naleznete  www.datoveschranky.info

DATOVÉ SCHRÁNKY

Žádost o zřízení datové schránky

  • žadatelé fyzické osoby (FO), podnikající fyzické osoby (PFO), právnické osoby (PO), které nejsou zapsány v obchodním rejstříku
  • s platným dokladem totožnosti
  • zřízení datové schránky do tří dnů a poté žadatel obdrží  vygenerované přístupové údaje poštovní zásilkou
  • právnickým osobám zapsaným v OR je datová schránka zřízena automaticky MV ČR, přístupové údaje obdrží poštovní zásilkou do vlastních rukou
  • bez správního poplatku

Žádost o zneplatnění přístupu do datové schránky a vystavení nových přístupových údajů

  • žadatel identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • zneplatnění stávajících přístupových údajů je okamžité, následně je  automaticky odeslán e-mail s odkazem na aktivační portál, kde dojde k vygenerování nových přístupových údajů
  • bez správního poplatku (opakované zneplatnění a vydání přístupových údajů během 3 let - správní poplatek 200,- Kč)

Vyřízení reklamace obdržení přístupových údajů a vydání nových

  • zjištění stavu, kdy bylo požádáno o zaslání přístupových údajů do e-mailové schránky a  údaje  nebyly doručeny
  • žadatel uvede číslo jednací (uvedeno v textu "Potvrzení o oznámení přístupových údajů a vydání nových") a e-mailovou adresu (shodnou s adresou zadanou při žádosti o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových)
  • bez správního poplatku

Přidání pověřené osoby k přístupu do datové schránky

  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad, opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • poté uvede osobní údaje  nově pověřené osoby
  • bez správního poplatku

Zneplatnění přístupových údajů pověřené osoby (zrušení osoby)

  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad, opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • následně určí osobu u níž má být zneplatněn přístup
  • bez správního poplatku

Žádost o znepřístupnění datové schránky, zřízené na žádost

  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad,  opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku

Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky, zřízené na žádost

  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předloží doklad, opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku

Žádost o nastavení datové schránky do režimu OVM

  • vykonává-li FO nebo PO působnost v oblasti veřejné správy, může požádat, aby její datová schránka plnila rovněž funkci datové schránky orgánu veřejné moci (OVM), ta se pak chová jako schránka OVM a využívá možnosti tohoto typu schránek. O vyřízení žádosti rozhoduje Ministerstvo vnitra ČR.
  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • žadatel dokládá osvědčení, o výkonu působnosti v oblasti veřejné správy a platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předloží doklad opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku

Žádost o zrušení nastavení datové schránky do režimu OVM

  • v případě pozbytí působnosti v oblasti veřejné správy je držitel datové schránky v režimu OVM povinen bezodkladně informovat MVČR
  • žadatel  identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předloží doklad opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku

Oznámení o zneplatnění přístupových údajů statutárním orgánům nebo vedoucím OVM

  • žadatel identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad, který jej opravňuje k danému úkonu (např. jmenovací listina, usnesení zastupitelstva apod.,)
  • pověřená osoba předloží doklad opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc), úkonem lze

1) zneplatnit oprávněnou osobu (zrušit)
2) zneplatnit oprávněnou osobu a současně pověřit novou oprávněnou osobu

  • bez správního poplatku

Povolení PO/PFO/FO dodávání dokumentů do DS PO/PFO/FO

(nastavení DS do speciálního režimu, kdy je možné doručovat komerční datové zprávy, v současnosti pouze faktury nebo obdobné žádosti o zaplacení)

  • žadatel identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku

Zrušení PO/PFO/FO dodávání dokumentů do DS PO/PFO/FO

  • žadatel identifikuje datovou schránku (číslem datové schránky, popř. IČ organizace)
  • předkládá platný doklad totožnosti
  • pověřená osoba předkládá doklad opravňující k danému úkonu (úředně ověřená plná moc)
  • bez správního poplatku