Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 1 a 2, struktura dle vyhlášky č. 515/2020 Sb.
- Oficiální název
Městská část Praha-Dolní Chabry
- Důvod a způsob založení
Městská část Praha-Dolní Chabry vznikla zákonem ČNR č.418/90 Sb o hl. městě Praze, v současné době ve znění zákona č.131/2000 Sb., zákonu o hl.městě Praze a usnesením zastupitelstva hl. m. Prahy, kterým se vydává Statut hl. města Prahy ve znění pozdějších předpisů. Je subjektem vzniklým ze zákona, který se zabývá všeobecnou správou.
Městská část:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí městské části-je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
- spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
- Organizační struktura
Volené orgány – zastupitelstvo (15 členů):
Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková – starostka MČ
Stanislav Vyšín – 1. místostarosta
Ing. Barbora Floriánová – místostarostka
Mgr. Radka Mlynárová – radní
Ing. Dr. Ing. Přemysl Vávra – radní
Ing. Petr Kasa – člen zastupitelstva
Ing. Alena Hájíčková – členka zastupitelstva
Bc. Vojtěch Pavlík – člen zastupitelstva
Ing. Josef Doležal – člen zastupitelstva
Miroslav Malina – člen zastupitelstva
Ing. Jan Jiroušek – člen zastupitelstva
Jan Vokurka – člen zastupitelstva
Mgr. Ludmila Urbanová – členka zastupitelstva
Martin Knížek – člen zastupitelstva
JUDr. Milan Golas – člen zastupitelstvaÚřad městské části:
Lenka Drdová - Tajemnice
Vendula Hamzová – sekretariát starostky, kancelář zastupitelstva
Kateřina Vosátková – sekretariát starostky, kancelář zastupitelstva
Andrea Pólová – účetní
Gabriela Chamrová – Místní poplatky, Stavební referát ÚMČ
Eliška Keméň – Ověřování, Evidence obyvatel, přestupky
Daniela Pisingerová – životní prostředí, Referát dopravy
Martina Bahou Procházková – majetkový referát ÚMČ
Alena Fialová – pokladna, Podatelna ÚMČ
Bohdan Jelen – správa objektu
Martin Vyskočil – pracovník úklidu ÚMČ
Luboš Strnad – pracovník úklidu ÚMČChaberský dvůr:
Alena Wachtlová - knihovna
Jitka Goldsteinová – galerie Chaberského dvoraFinanční výbor:
předseda, členové
Kontrolní výbor:
předseda, členové
Základní kontakty úřadu - Kontaktní spojení
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Úřad městské části
Hrušovanské nám. 253/5
Praha 8 – Dolní Chabry, 184 004.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Úřad městské části
Hrušovanské nám. 253/5
Praha 8 – Dolní Chabry, 184 004.3 Úřední hodiny
Základní informace4.4 Telefonní čísla
Telefon: +420 283 851 272Přehled úředních úkonů a služeb
Upřesnění kontaktu se zástupci obce4.5 Adresa internetové stránky
oficiální: http://dchabry.cz/4.6 Adresa e-podatelny
Elektronickou komunikaci s orgány veřejné moci upravují zejména tyto právní předpisy: zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi.
Pro elektronickou komunikaci s Městskou části Praha-Dolní Chabry je možné použít následující prostředky:
- e-mail zaslaný na adresu elektronické podatelny: podatelna@dchabry.cz
- datovou schránku - ztib27j
Povinné náležitosti podání v elektronické podobě na e-podatelnu
Aby žádost zaslaná e-mailem na adresu elektronické podatelny měla charakter podání ve smyslu správního řádu, musí splnit požadavky stanovené ustanovením § 37 odst. 4 a 5 „odkaz na zák. 500/2000 Sb.“ správního řádu.
Podání učiněné v elektronické podobě (s výjimkou podání prostřednictvím datové schránky):
- musí být podepsané uznávaným elektronickým podpisem, založeném na kvalifikovaném certifikátu vydaném jednou z akreditovaných certifikačních služeb
- pokud není opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, musí být do 5 dnů potvrzeno písemně, ústně do protokolu nebo v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem.
Použití datové schránky
Podání, které je učiněno fyzickou či právnickou osobou prostřednictvím datové schránky této osoby, v zásadě nemusí být opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, neboť autenticitu dokumentu zajišťuje samotný systém datových schránek. Úkon učiněný oprávněnou osobou prostřednictvím datové schránky má stejné právní účinky jako úkon touto osobou učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více osob (např. podpis dvou jednatelů s.r.o.) – viz § 8 odst. 1 až 4 a odst. 6 a § 18 odst. 2 „odkaz na zákon 300/2008 Sb.“ V takovém případě by musely být k datové zprávě připojeny zaručené elektronické podpisy všech takových osob. Pokud je zvláštním zákonem stanovena povinnost opatřit podání úředně ověřeným podpisem, není možné systému datových schránek využít, resp. takové podání nelze považovat za bezvadné, a to ani v případě, že by bylo opatřeno zaručeným elektronickým podpisem. Zaručený elektronický podpis nenahrazuje úřední ověření podpisu dle „odkaz na zák. 21/2006 Sb.“ V takovém případě by bylo nutné učinit podání písemně s úředně ověřeným podpisem.
Bude-li podání činit zmocněnec na základě plné moci prostřednictvím své datové schránky nebo e-mailem, plná moc k zastupování musí být podepsána zmocnitelem. Pokud je plná moc v podobě elektronického dokumentu připojena k podání doručovanému prostřednictvím datové schránky zmocněnce nebo zasílanému e-mailem, musí být buď podepsána zaručeným elektronickým podpisem zmocnitele, nebo musí jít o výstup autorizované konverze. Pokud je dokument v elektronické podobě připojen „obyčejně“ k podání, které je doručováno prostřednictvím datové schránky podatele nebo e-mailem (nejde tedy o výstup autorizované konverze ale dokument je „obyčejně“ naskenovaný), má stejné účinky jako obyčejná neověřená kopie.
4.7 ID datové schránky
ztib27j - Případné platby lze poukázat
Česká spořitelna a.s., Praha 8, č. účtu 2000704349
- IČO
00231274
- DIČ
CZ00231274 - Městská část není plátcem DPH
- Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Úřední deska
Smlouvy MČ najdete zde
Formuláře a žádosti MČ najdete zde
Územní plán
Zápisy a usnesení ze zasedání ZMČ
Program rozvoje let 20. – 5 (pětiletý plán)
Přehled směrnic a předpisů - Žádosti o informace
Získat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je elektronická pošta: dchabry@dchabry.cz
- Telefon: +420 283 851 272
- Fax: +420 283 851 277
- ID datové schránky: ztib27j
- E-mail: podatelna@dchabry.cz (pouze s kvalifikovaným certifikátem)
- Formuláře a žádosti MČ najdete zde
- Kontaktní spojení na MČ najdete zde
- Příjem podání a podnětů
Příjem podání a podnětůZískat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je emailem podepsaným certifikátem na adresu podatelna@dchabry.cz .
- Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled směrnic a předpisůNařízení a vyhlášky hl. m. Prahy
11.2 Nejdůležitější používané předpisy
- Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Sazebník byl schválen Radou MČ Praha-Dolní Chabry - Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
MČ Praha-Dolní Chabry nedisponuje informacemi, které jsou předmětem ochrany práva autorského a mohla by být poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy. V případě, že taková situace nastane bude řešena samostatně dle konkrétního případu16.2 Výhradní licence výhradní licence nejsou při poskytování informací uplatňovány
16.3 Užívané sw licence
Přehled aplikačního a licenčního software MČ Praha-Dolní Chabry - Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
17.1 Výroční zpráva
Zde naleznete přehled všech výročních zpráv poskytnutých úřadem městské části Praha-Dolní Chabry dle zákona 106/1999 Sb.17.2 Rozsudky
Proti Městské části Praha-Dolní Chabry nebylo vedeno žádné soudní řízení ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím17.3 výdaje na soudy
Přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle zákona č.106/1999 Sb., a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:
Prozatím nebyly vynaloženy žádné výdaje.