Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 1 a 2, struktura dle vyhlášky č. 515/2020 Sb.

  1. Oficiální název

    Městská část Praha-Dolní Chabry

  2. Důvod a způsob založení

    Městská část Praha-Dolní Chabry vznikla zákonem ČNR č.418/90 Sb o hl. městě Praze, v současné době ve znění zákona č.131/2000 Sb., zákonu o hl.městě Praze a usnesením zastupitelstva hl. m. Prahy, kterým se vydává Statut hl. města Prahy ve znění pozdějších předpisů. Je subjektem vzniklým ze zákona, který se zabývá všeobecnou správou.

    Městská část:

    - je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí městské části-je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
    - vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
    - pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
    - spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
     

  3. Organizační struktura

    Volené orgány – zastupitelstvo (15 členů):
    Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková – starostka MČ
    Stanislav Vyšín – 1. místostarosta
    Ing. Barbora Floriánová – místostarostka
    Mgr. Radka Mlynárová – radní
    Ing. Dr. Ing. Přemysl Vávra – radní
    Ing. Petr Kasa – člen zastupitelstva
    Ing. Alena Hájíčková – členka zastupitelstva
    Bc. Vojtěch Pavlík – člen zastupitelstva
    Ing. Josef Doležal – člen zastupitelstva
    Miroslav Malina – člen zastupitelstva
    Ing. Jan Jiroušek – člen zastupitelstva
    Jan Vokurka – člen zastupitelstva
    Mgr. Ludmila Urbanová – členka zastupitelstva
    Martin Knížek – člen zastupitelstva
    JUDr. Milan Golas – člen zastupitelstva

    Úřad městské části:
    Lenka Drdová - Tajemnice
    Vendula Hamzová – sekretariát starostky, kancelář zastupitelstva
    Kateřina Vosátková – sekretariát starostky, kancelář zastupitelstva
    Andrea Pólová – účetní
    Gabriela Chamrová – Místní poplatky, Stavební referát ÚMČ
    Eliška Keméň – Ověřování, Evidence obyvatel, přestupky
    Daniela Pisingerová – životní prostředí, Referát dopravy
    Martina Bahou Procházková​ – majetkový referát ÚMČ
    Alena Fialová – pokladna, Podatelna ÚMČ
    Bohdan Jelen – správa objektu
    Martin Vyskočil – pracovník úklidu ÚMČ
    Luboš Strnad – pracovník úklidu ÚMČ

    Chaberský dvůr:
    Alena Wachtlová - knihovna
    Jitka Goldsteinová – galerie Chaberského dvora

    Finanční výbor:
    předseda, členové

    Kontrolní výbor:
    předseda, členové

    Základní kontakty úřadu

  4. Kontaktní spojení

    4.1 Kontaktní poštovní adresa
    Úřad městské části
    Hrušovanské nám. 253/5
    Praha 8 – Dolní Chabry, 184 00

    4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
    Úřad městské části
    Hrušovanské nám. 253/5
    Praha 8 – Dolní Chabry, 184 00

    4.3 Úřední hodiny
    Základní informace

    4.4 Telefonní čísla
    Telefon: +420 283 851 272

    Přehled úředních úkonů a služeb
    Upřesnění kontaktu se zástupci obce

    4.5 Adresa internetové stránky
    oficiální: http://dchabry.cz/

    4.6 Adresa e-podatelny

    Elektronickou komunikaci s orgány veřejné moci upravují zejména tyto právní předpisy: zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi.

    Pro elektronickou komunikaci s Městskou části Praha-Dolní Chabry je možné použít následující prostředky:

    • e-mail zaslaný na adresu elektronické podatelny: podatelna@dchabry.cz
    • datovou schránku - ztib27j

    Povinné náležitosti podání v elektronické podobě na e-podatelnu

    Aby žádost zaslaná e-mailem na adresu elektronické podatelny měla charakter podání ve smyslu správního řádu, musí splnit požadavky stanovené ustanovením § 37 odst. 4 a 5 „odkaz na zák. 500/2000 Sb.“ správního řádu.

    Podání učiněné v elektronické podobě (s výjimkou podání prostřednictvím datové schránky):

    • musí být podepsané uznávaným elektronickým podpisem, založeném na kvalifikovaném certifikátu vydaném jednou z akreditovaných certifikačních služeb
    • pokud není opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, musí být do 5 dnů potvrzeno písemně, ústně do protokolu nebo v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem.

    Použití datové schránky

    Podání, které je učiněno fyzickou či právnickou osobou prostřednictvím datové schránky této osoby, v zásadě nemusí být opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, neboť autenticitu dokumentu zajišťuje samotný systém datových schránek. Úkon učiněný oprávněnou osobou prostřednictvím datové schránky má stejné právní účinky jako úkon touto osobou učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více osob (např. podpis dvou jednatelů s.r.o.) – viz § 8 odst. 1 až 4 a odst. 6 a § 18 odst. 2 „odkaz na zákon 300/2008 Sb.“ V takovém případě by musely být k datové zprávě připojeny zaručené elektronické podpisy všech takových osob. Pokud je zvláštním zákonem stanovena povinnost opatřit podání úředně ověřeným podpisem, není možné systému datových schránek využít, resp. takové podání nelze považovat za bezvadné, a to ani v případě, že by bylo opatřeno zaručeným elektronickým podpisem. Zaručený elektronický podpis nenahrazuje úřední ověření podpisu dle „odkaz na zák. 21/2006 Sb.“ V takovém případě by bylo nutné učinit podání písemně s úředně ověřeným podpisem.

    Bude-li podání činit zmocněnec na základě plné moci prostřednictvím své datové schránky nebo e-mailem, plná moc k zastupování musí být podepsána zmocnitelem. Pokud je plná moc v podobě elektronického dokumentu připojena k podání doručovanému prostřednictvím datové schránky zmocněnce nebo zasílanému e-mailem, musí být buď podepsána zaručeným elektronickým podpisem zmocnitele, nebo musí jít o výstup autorizované konverze. Pokud je dokument v elektronické podobě připojen „obyčejně“ k podání, které je doručováno prostřednictvím datové schránky podatele nebo e-mailem (nejde tedy o výstup autorizované konverze ale dokument je „obyčejně“ naskenovaný), má stejné účinky jako obyčejná neověřená kopie.

    4.7 ID datové schránky
    ztib27j

  5. Případné platby lze poukázat

    Česká spořitelna a.s., Praha 8, č. účtu 2000704349

  6. IČO

    00231274

  7. DIČ

    CZ00231274 - Městská část není plátcem DPH

  8. Dokumenty

    8.1 Seznamy hlavních dokumentů
    Úřední deska
    Smlouvy MČ najdete zde
    Formuláře a žádosti MČ najdete zde
    Územní plán
    Zápisy a usnesení ze zasedání ZMČ
    Program rozvoje let 20. – 5 (pětiletý plán)
    Přehled směrnic a předpisů

    8.2 Rozpočet MČ

    8.3 Poskytnuté informace

  9. Žádosti o informace

    Získat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je elektronická pošta: dchabry@dchabry.cz

  10. Příjem podání a podnětů

    Příjem podání a podnětů

    Získat informace, podávat žádosti či stížnosti, předložit návrh či podnět je možné osobně nebo písemně na adrese Úřadu MČ Praha – Dolní Chabry, Hrušovanské nám. 253/5. Další možností je emailem podepsaným certifikátem na adresu podatelna@dchabry.cz .

  11. Předpisy

    11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled směrnic a předpisů

    Nařízení a vyhlášky hl. m. Prahy

    11.2 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled směrnic a předpisů

    Nařízení a vyhlášky hl. m. Prahy

  12. Úhrady za poskytování informací

    15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
    Sazebník byl schválen Radou MČ Praha-Dolní Chabry

  13. Licenční smlouvy

    16.1 Vzory licenčních smluv
    MČ Praha-Dolní Chabry nedisponuje informacemi, které jsou předmětem ochrany práva autorského a mohla by být poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy. V případě, že taková situace nastane bude řešena samostatně dle konkrétního případu

    16.2 Výhradní licence výhradní licence nejsou při poskytování informací uplatňovány

    16.3 Užívané sw licence
    Přehled aplikačního a licenčního software MČ Praha-Dolní Chabry

  14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

    17.1 Výroční zpráva
    Zde naleznete přehled všech výročních zpráv poskytnutých úřadem městské části Praha-Dolní Chabry dle zákona 106/1999 Sb.

    17.2 Rozsudky
    Proti Městské části Praha-Dolní Chabry nebylo vedeno žádné soudní řízení ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím

    17.3 výdaje na soudy
    Přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle zákona č.106/1999 Sb., a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení:

    Prozatím nebyly vynaloženy žádné výdaje.