Milí Chaberáci,
v době, kdy píši úvodní slovo, se část republiky potýká s následky povodní. Chabry jsou na kopci, a spíše než vylití vody z břehů nám hrozí zaplavené cesty s materiálem z polí a přesycené kanály. Díky tomu, že kanály pravidelně čistíme díky vybudovanému odvodnění pod Ústeckou v místě bývalého podchodu a také díky několika pytlům s pískem rozmístěným na kritická místa jsme stoletou vodu zvládli v Chabrech bez následků.
Nejzásadnější událostí září je nepochybně vydání souhlasného stanoviska EIA (vlivu stavby na životní prostředí) Ministerstvem životního prostředí pro dva úseky dálnice D0 518 Ruzyně-Suchdol a 519 Suchdol – Březiněves. Stavba okruhu tímto dostala zelenou ve své stávající trase. O paradoxech situace „záporné stanovisko pro lanovku versus kladné stanovisko pro okruh” píši samostatný článek v tomto čísle na straně 5. Místo toho, aby ministerstvo životního prostředí celý projekt vrátilo k přepracování, vydalo závazné kladné stanovisko, ve kterém stanoví spoustu podmínek, které musí být splněny v navazujícím řízení. Při pročítání 127 stránkového stanoviska si přečtete takové pikanterie, jako že současná trasa je „výsledkem dlouhodobé koncepční přípravy zaměřené na hledání optimální varianty, a to na úrovní strategické i projekční, podpořené i multikriteriálními hodnoceními, která prošla řádnými veřejnými projednáními i podrobným vyhodnocováním“. Po hledání a prověřování alternativních tras přitom celá léta marně voláme.
Perlou na konci je věta: „Negativní vlivy se budou projevovat v nejbližším okolí záměru, nejcitelněji zejména v rovině pocitového vnímání nové komunikace.“ Takže prosím vás, hlavně nebuďte přecitlivělí, protože všechno je v pořádku a problém je pouze na úrovni pocitů.
Zítra mě čeká schůzka starostů všech dotčených městských částí a obcí na ministerstvu dopravy. Budu za Chabry vyjadřovat nadále náš nesouhlas s trasováním stavby, a pokud by již u nás měla stát v současné trase, pak jedině v „Kupkově standardu“. U stavby vysokorychlostní tratě z Prahy do Ústí si pan ministr dopravy prosadil tunel v Líbeznicích o délce 3,5 kilometru, a to v rovině a v poli za obcí. Délka tunelu, který byl v tomto úseku naprosto zbytečný, se již dokonce dvakrát prodlužovala a prodraží stavbu o několik miliard. Pokud má být dálnice v Chabrech, pak ať vede také tunelem.
Více vám řeknu třeba na akci Zažít Chabry jinak, která se bude, jak doufám, konat v náhradním termínu 19. října.
Vaše KŠŠ
Přidat komentář
Pro psaní komentářů se přihlaste nebo zaregistrujte.